Πώς από τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Αδαμάντινη Μαρίνου -Ζουρμπάνου φτάσαμε στα Κέντρα Μελέτης και στα AMZ ROBOTICS
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν να δούμε πώς φτάσαμε στη δημιουργία του κέντρου μελέτης για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο
Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών και η πορεία 30 χρόνων είναι η πυξίδα μας.
Μέσα από αυτά κερδίσαμε την εμπειρία και την ικανοποίηση που παίρνει κάποιος όταν φτάνει στο στόχο του.
Κερδίσαμε την εμπιστοσύνη των μαθητών μας και των οικογενειών τους.
Είναι συγκινητικό να βλέπουμε τους μαθητές μας να επιστρέφουν για να μάθουν μια γλώσσα ακόμα ή να ολοκληρώσουν κάτι που είχαν αφήσει στη μέση…Αλλά είναι ακόμα πιο σημαντικό να επιστρέφουν σε εμάς για να φέρουν τα παιδιά τους να μάθουν μια ξένη γλώσσα.
Οι γονείς είναι αναγκασμένοι, για να καλύψουν τις ανάγκες της οικογένειας να εργάζονται πολλές ώρες. Ως αποτέλεσμα έχουν λιγότερο χρόνο ελεύθερο συγκριτικά με παλιότερα, ενώ πολλές φορές είναι πιεσμένοι ψυχολογικά.
Αυτό σημαίνει πως όταν έρχεται η ώρα για το διάβασμα των παιδιών τους κάποιοι να μην έχουν τον απαιτούμενο χρόνο, ενώ άλλοι – οι οποίοι δεν είναι λίγοι – να μην έχουν την υπομονή και την ηρεμία που χρειάζεται, ώστε να καθίσουν με το παιδί και να γίνει σωστά η μελέτη.
Όπως και οι ίδιοι μας λένε συχνά όταν ασχολούνται με τη μελέτη των παιδιών τους— γιατί είναι και κάποιοι που δεν τα καταφέρνουν— απαιτούν από τα παιδιά να καταλάβουν ή να τελειώσουν τα μαθήματα τους γρήγορα ,άμεσα ,χωρίς ερωτήσεις ,χωρίς απορίες. Όλο αυτό είναι, βέβαια, αδύνατο να έχει καλό αποτέλεσμα.
Τα παιδιά αισθάνονται πίεση και αντιδρούν. Υπάρχει κάποιος που τα κυνηγάει και όπως κάθε κυνηγημένος …τρέχουν να σωθούν για να αποφύγουν την πίεση.
Πώς αντιμετωπίζεται η παραπάνω κατάσταση στο Κέντρο Μελέτης;
Η μελέτη πρέπει να είναι χαρά και δημιουργία. Να απαντάει ερωτήσεις και να δημιουργεί προκλήσεις .
—-Αυτός είναι ο στόχος μας στα Κέντρα Μελέτης για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο και για αυτό το λόγο προχωρήσαμε στη δημιουργία τους.
Ο γονιός μπορεί να είναι ήσυχος ότι το παιδί του μέσα σε συγκεκριμένο χρόνο και με τους κατάλληλους ανθρώπους θα φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Έτσι, όταν το παιδί φύγει από εμάς θα υπάρχει χρόνος να αφιερωθεί στην οικογένεια.
Πρακτικά λοιπόν τι κάνουμε; Δεν έχουμε κανένα σκοπό να βάλουμε τα παιδιά μας σε μια τάξη για να τους λύνουμε τις ασκήσεις απλώς για να πηγαίνουν στο σχολείο γραμμένα και να δείχνουν διαβασμένα.
Δίνοντας έτοιμη τη λύση ο μαθητής νιώθει και είναι αδύναμος, ενώ αυτό που αντιλαμβάνεται είναι η δύναμη του δασκάλου και η εξάρτησή του από αυτόν.
Στα Κέντρα Μελέτης μας τα παιδιά θα μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν. Θα μαθαίνουν πώς να βασίζονται στον εαυτό τους, να τα καταφέρνουν και να γεμίζουν αυτοπεποίθηση ενώ ταυτόχρονα επαινείται η ατομική προσπάθεια και εν τέλει αφομοιώνεται η ύλη.
Μαζί μας, λοιπόν, οι μαθητές έρχονται και καθοδηγούνται βήμα-βήμα στη μελέτη, απαντάμε τις απορίες τους και ανοίγουμε το δρόμο για να λύσουν -οι ίδιοι- τις ασκήσεις και να καταλάβουν ό,τι χρειάζονται για να μαθήματά τους. Με λίγα λόγια, το παιδί μαθαίνει πώς να οργανώνει τη μελέτη του, δεξιότητα η οποία θα το ωφελήσει σημαντικά σε μεγαλύτερες τάξεις, μα και στη ζωή του γενικότερα.
Για όλα αυτά έχουμε εξαιρετικούς συναδέλφους – εκπαιδευτικούς, που έχουν μπει στην ομάδα μας και μοιράζονται τις ίδιες απόψεις. Την ίδια στιγμή παρέχουμε και ένα πολύ δημιουργικό πρόγραμμα που συνδυάζεται με βίντεο και πλήθος δραστηριοτήτων παράλληλα με τη μελέτη.
Και πάμε στο επόμενο βήμα. Αυτό είναι η δημιουργία του ΑΜΖ – Robotics.
Η δημιουργία του AMZ ROBOTICS είναι και αυτή αποτέλεσμα της καινούργιας μας καθημερινότητας.
Μέσα στα τελευταία χρόνια του COVID, η εκπαίδευση, αλλά όχι μόνο αυτή, βρέθηκε να βασίζεται στην τεχνολογία και στους υπολογιστές.
Τα παιδιά μας χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να διαβάσουν , να επικοινωνήσουν, να ψυχαγωγηθούν.
Είναι κρεμασμένα από ένα κινητό ή από έναν υπολογιστή.
Η σκέψη μας, λοιπόν, ήταν πώς θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη νέα πραγματικότητα προς όφελος των παιδιών μας.
Να τους δώσουμε δηλαδή κάτι που δεν θα ρουφάει τις δυνατότητες και τις ικανότητές τους αλλά θα τις εξελίσσει. Έτσι καταλήξαμε στην εκπαιδευτική ρομποτική ,ένα νέο και καινοτόμο πρόγραμμα.
Είναι πολύ σπουδαίο αυτό που πρόκειται να αποκομίσουν τα παιδιά μας από αυτό, αφού θα τα καθοδηγήσει να δημιουργήσουν νέες δεξιότητες και να ανακαλύψουν ταλέντα και ικανότητες ή και προτιμήσεις που είναι κρυμμένες.
Πώς θα γίνει αυτό και ποιους αφορά;
Η ρομποτική αξιοποιεί δημιουργικά έννοιες της επιστήμης, της τεχνολογίας, των μαθηματικών και της μηχανικής. Έννοιες εξαιρετικά σημαντικές για έναν νέο άνθρωπο, ο οποίος, αν τις γνωρίζει, μπορεί να ενταχθεί πολύ πιο εύκολα στο εργασιακό γίγνεσθαι συγκριτικά με κάποιον που τις αγνοεί.
Το πρόγραμμα εκπαιδευτικής ρομποτικής αφορά κυρίως παιδιά προσχολικής ηλικίας και μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο μαθητής μπαίνει στη λογική να ανακαλύψει μόνος του τη γνώση μέσα από μια διαδικασία πειραματισμού. Συνεπώς, πέρα από τη γνώση αυτή καθεαυτή, αποκομίζει και ικανότητες κριτικής, δημιουργικής σκέψης. Αυτό είναι που λείπει σήμερα από το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Για άλλη μια φορά λέμε ότι τίποτα δε δίνεται έτοιμο στο παιδί, το ίδιο ανακαλύπτει και κατά συνέπεια…..θυμάται καλύτερα.
Πολλές φορές είναι πιο σημαντικό να γνωρίζει κανείς τη διαδικασία μέσω της οποίας φτάνει στον προορισμό του από τον ίδιο τον προορισμό.
Πρωταγωνιστής λοιπόν, της διδασκαλίας είναι ο μαθητής, αυτός πειραματίζεται, προσπαθεί, αποτυγχάνει κάποιες φορές και επιζητά άλλη λύση στο πρόβλημά του. Έτσι, μέσα από μια διαδικασία διερεύνησης επιτυγχάνει τη λύση. Ο δάσκαλος έχει ρόλο καθοδηγητή. Διευκολύνει το μαθητή κάθε φορά που αντιμετωπίζει δυσκολία. Με ποιον τρόπο; Δίνοντάς στο μαθητή μια οδηγία ή μια πληροφορία η οποία θα τον ξεμπλοκάρει για να προχωρήσει. Δε δίνει τη λύση, όπως είπαμε και πριν.
Τι κερδίζει ο μαθητής; Μα φυσικά να μάθει να επιμένει ώστε να βρει τη λύση, να μην τα παρατάει με την πρώτη ανεπιτυχή προσπάθεια και αποκτά αυτοπεποίθηση ότι ερευνώντας το καθετί θα φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα της ρομποτικής;
Χρησιμοποιώντας το κατάλληλο πρόγραμμα δίνουμε τη δυνατότητα στα παιδιά τόσο της προσχολικής ηλικίας όσο και των πρώτων τάξεων του δημοτικού να κάνουν μαζί μας τα πρώτα τους βήματα στην δημιουργία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
Με την κατάλληλη καθοδήγηση στην αρχή και αυτενεργώντας στη συνέχεια, οι μαθητές μυούνται στον προγραμματισμό και δημιουργούν προγράμματα.
Έτσι, βιωματικά εξοικειώνονται με διάφορες έννοιες του προγραμματισμού και αποκτούν την ικανότητα να φτιάχνουν τα δικά τους projects-παιχνίδια.
Αρχικά οι μαθητές με τη χρήση αισθητήρων, επεξεργαστών, κινητήρων, δομικών στοιχείων και όλου του κατάλληλου υλικού φτιάχνουν το δικό τους ρομπότ.
Στη συνέχεια με ειδικά διαμορφωμένο – κατάλληλο λογισμικό μαθαίνουν πώς να δημιουργούν κατασκευές (γλώσσα προγραμματισμού), στις οποίες να δίνουν κίνηση με τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή, αναπτύσσοντας δεξιότητες προγραμματισμού (engineering) και επίλυσης προβλημάτων (problem solving). Κατά συνέπεια, μέσω των μαθημάτων της ρομποτικής τα παιδιά προετοιμάζονται για επαγγέλματα τους μέλλοντος.
Τελικά οι μαθητές έχουν πολλά να κερδίσουν από το νέο μας πρόγραμμα.
Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε ότι μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής, αποδεικνύεται η πρακτική εφαρμογή της θεωρητικής γνώσης. Ό,τι μαθαίνει το παιδί στο σχολείο αποκτά πρακτική χρησιμότητα, αφού πρόκειται για γνώσεις σχετικές με το μέλλον του. Με τον τρόπο αυτό διεγείρεται το ενδιαφέρον για μάθηση και εμβάθυνση των γνώσεων.
Εν κατακλείδι, στα ΑΜΖ – EDUCATION εφοδιάζουμε το μαθητή με απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες για να αντιμετωπίσουν το μέλλον με αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση.
Παρέχουμε άρτια γνώση ξένων γλωσσών, όπως έχει αποδείξει η 30χρονη πορεία μας, εξοπλίζουμε το μαθητικό μας κοινό με ικανότητες οργάνωσης της καθημερινής τους μελέτης για το σχολείο μέσα από το Κέντρα Μελέτης μας και εν τέλει ενδυναμώνουμε τα παιδιά μας με δεξιότητες απαραίτητες για την μελλοντική τους καριέρα μέσω της εκπαιδευτικής Ρομποτικής.
Έχουμε ένα πολύ δυνατό πακέτο να προσφέρουμε στους νέους του νησιού μας το οποίο στηρίζεται σε άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ