fbpx

Συχνές Ερωτήσεις

Δείτε συχνές ερωτήσεις

Μελέτες έχουν δείξει ότι τα παιδιά επεξεργάζονται τις γλωσσικές πληροφορίες σε διαφορετική περιοχή του εγκεφάλου από τους ενήλικους.
Η εκμάθηση της γλώσσας είναι μια φυσική διαδικασία σε αυτή την ηλικία.
 Η δεύτερη γλώσσα ενσωματώνεται στο σύστημα της εκμάθησης της μητρικής γλώσσας.
Το παιδί μας σε αυτή την ηλικία δεν μεταφράζει , δεν περνάει τη νέα γνώση μέσα από την προυπάρχουσα γλώσσα αλλά κάνει την διαδικασία με απλή καταγραφή μιάς ακόμα πληροφορίας.
Αντίθετα, μεγαλώνοντας χρειάζονται μετάφραση και ανάλυση δομών γιά να κατανοήσουν και τελικά να μάθουν.
Τα παιδιά έχουν την δυνατότητα να αποκτήσουν εξαιρετική προφορά. Οι μύες που χρησιμοποιούνται για την ομιλία είναι εύπλαστοι σε αυτή την ηλικία. Μαθαίνουν με την ίδια ευχέρεια που μαθαίνουν και τη μητρική τους γλώσσα και προσαρμόζονται πλήρως.
Σκεφτείται πως ξεχωρίζουν στην προφορά παιδιά που γεννιούνται σε περιοχές της Ελλάδας  με ιδιαιτερότητα στην προφορά όπως  π.χ. τα παιδιά στην Κρήτη.
Με τη ίδια διαδικασία δηλαδή εντελώς βιωματικά στα ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΑΔΑΜΑΝΤΙΝΗ ΜΑΡΙΝΟΥ-ΖΟΥΜΠΑΝΟΥ μεταφέρουμε στους μικρούς μας μαθητές τις πληροφορίες μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες.
Όπως έχουν δείξει μελέτες ανά τον κόσμο αλλα και από την Ευρωπαική Επιτροπή η εκμάθηση μιας δεύτερης γλώσσας όχι μόνο δεν δυσχεραίνει αλλά βοηθά την συνολική ανάπτυξη των δεξιοτήτων των παιδιών αυτής της ηλικίας.
Οι υπουργοί παιδείας της Ευρωπαικής Ένωσης, για αυτόν ακριβώς το λόγο ,προωθούν τη διδασκαλία ξένων γλωσσών από μικρή ηλικία.
Τα παιδιά που μαθαίνουν ξένες γλώσσες έχουν πιο ανεπτυγμένη μνήμη , μπορούν να εκτελούν διαφορετικές δραστηριότητες ταυτόχρονα και επίσης να συγκεντρώνονται περισσότερο.
Η εκμάθηση μιας δεύτερης γλώσσας είναι μια επένδυση που θα διαρκέσει μια ζωή ,ανοίγει τους ορίζοντές των παιδιών και τους δίνει την πρώτη άποψη για τον κόσμο και τη διαφορετικότητα που θα συναντήσουν στο δρόμο της ζωής τους.

Το να περάσεις μια εννιάμηνη σχολική τάξη σε λίγες εβδομάδες είναι κάτι σοβαρό αλλά όχι ακατόρθωτο.

Είναι γεγονός οτι πολύ συχνά βρισκόμαστε ως δάσκαλοι αλλά και ως γονείς μπροστά σε αυτό το ερώτημα. Προβληματιζόμαστε για το αν τελικά μια τέτοια επιλογή θα βοηθήσει ή θα δυσκολέψει τα παδιά μας. Και είναι σίγουρα αυτό, ένα καίριο και δύσκολο ερώτημα που μπορεί να απαντηθεί μόνο μετά από πολύ σκέψη και απολογισμό πολλών διαφορετικών παραγόντων.

Ο βασικότερος παράγοντας είναι βεβαίως τα παιδιά μας.

Είναι απολύτως απαραίτητο να είναι προσωπική επιλογή τους και μεγάλη επιθυμία που πολλές φορές πηγάζει από το γεγονός ότι το βλέπουν σαν μια προσωπική τους νίκη. Να περάσουν ένα επίπεδο και να καταφέρουν να βρεθούν στο επόμενο σε μικρό διάστημα είναι πραγματικά μια πολύ σοβαρή επιβράβευση.

Εξίσου σημαντικός παράγοντας όμως είναι και να έχουν αυτή τη δυνατότητα. Για αυτό το λόγο,εμείς, στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Αδαμαντίνη Μαρίνου-Ζουρμπάνου μπορούμε να βοηθήσουμε και να αποφασίσουμε για την ορθότητα της επιλογής μόνο στο τέλος της κανονικής σχολικής χρονιάς.

Είναι απαραίτητο να έχουμε ένα δυνατό μαθητή ,δηλαδή ένα μαθητή με σταθερά ψηλά ποσοστά στις γραπτές και προφορικές του επιδόσεις για να είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι

η μετάβαση από το ένα επίπεδο στο επόμενο θα γίνει ομαλά και προς πραγματικό όφελός του.

Δεν πρέπει όμως να παραλείψουμε να αναφέρουμε και ακόμα έναν ισοδύναμο παράγοντα.

Η στάση και η παρουσία των γονέων στη διάρκεια αυτής της πορείας είναι πολύ σημαντικό στοιχείο. Οι γονείς είναι αυτοί που αν και δεν ενεργούν σε πρώτο επίπεδο ,καθώς δεν έχουν οι ίδιοι άμεσες υποχρεώσεις , βρίσκονται στο περιβάλλον των παιδιών και λαμβάνουν όλα τα σήματα που άτυπα εκπέμπονται από τα παιδιά. Η ανησυχία, η χαρά, η αγωνία ή η επιτυχία υπάρχουν ξεκάθαρα στο χώρο της οικογένειας και εδώ είναι που υπάρχει ο ρόλος των γονέων. Η συνεργασία με το δάσκαλο είναι πάντα,αλλά πολύ περισσότερο σε αυτό το σημείο,πολύ σημαντική.

Ο γονιός αφουγκράζεται και ανιχνεύει κάθε στιγμή πως ακριβώς νοιώθει το παιδί του και βρίσκεται σε άμεση επικοινωνία με το δάσκαλο ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλότητα και να καλυφθούν τυχόν δυσκολίες.

Άμεσα και δραστικά ο έμπειρος δάσκαλος , είναι σε θέση να καθοδηγήσει στη πορεία που θα έχει σαν αποτέλεσμα ένα μαθητή το ίδιο δυνατό να προχωρήσει στο επόμενο επίπεδο ανενόχλητος αλλά και με μεγάλη αυτοπεποίθηση αφού έχει καταφέρει ένα τόσο σημαντικό εγχείρημα.

Αυτό είναι ένα ερώτημα που προβληματίζει πολλούς γονείς κατά τη διάρκεια της σχολικής πορείας των παιδιών τους. Πολλοί θεωρούν ότι προσφέροντας ιδιαίτερα μαθήματα στα παιδιά τους ,κάνουν το καλύτερο ως γονείς ενώ άλλοι προτιμούν την οργανωμένη τάξη.

Και ο στόχος είναι πάντα αυτός , ως γονιός να εξασφαλίσω τις καλύτερες συνθήκες για το παιδί μου, να κάνω ότι μπορώ ,για να του δώσω τα καλύτερα εφόδια για το μέλλον.

Εμείς , στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Αδαμαντίνη Μαρίνου-Ζουρμπανου μετά από την πολυετή πορεία μας στο χώρο της εκπαίδευσης έχουμε ξεκάθαρη την εικόνα.

Παρέχουμε στους μαθητές μας ομαδικά αλλά και ιδιαίτερα μαθήματα ,πάντα διαχωρίζοντας τα οφέλη και επιλέγοντας ανάλογα, κάθε φορά, με τα δεδομένα.

Η γλώσσα είναι επικοινωνία και χαρά ! Η γλώσσα δεν επικοινωνείτε σε ένα τραπέζι στο παιδικό δωμάτιο,με ένα βιβλίο και ένα τετράδιο. Η γλώσσα είναι ζωντανή και όχι στεγνή γνώση.

Για να μάθω μια γλώσσα πρέπει να παίξω μαζί της, πρέπει να την τραγουδήσω , να τη χορέψω, να τη ζωγραφίσω, να κάνω διαλόγους, να γελάσω με τα λάθη μου, να κάνω ομαδικά σκέτς , να γίνω ο χαρακτήρας του παραμυθιού.

Η άμιλλα ,το κυρίαρχο στοιχείο στην ομάδα κάνει το μαθητή να αναζητά νέους τρόπους έκφρασης και δημιουργίας για να ξεχωρίσει και έτσι βρίσκεται συνεχώς σε μια διαδικασία ανακάλυψης νέων διαδρομών.

Όλα αυτά είναι αδύνατον να συμβούν σε ένα γραφείο , με τη φιγούρα του δασκάλου μόνο απέναντι, όσο ικανός και αν είναι.

Μέσα σε ένα οργανωμένο και σωστά επιλεγμένο σχολείο, ο μικρός ή και μεγαλύτερος μαθητής θα μπορεί να πάρει όλα όσα χρειάζεται.

Βσικά, την παρουσία ενός πιστοποιημένου δασκάλου ,με προσόντα και εμπειρία, ικανού να οργανώνει το μάθημάτου και όχι να παρασύρεται από αυτό.

Τη σωστά διαλεγμένη βιβλιογραφία ,συμφωνα με το επίπεδο και τους στόχους του, τις δραστηριότητες που θα κάνουν τις γνώσεις-πληροφορίες ελκυστικές και αποτελεσματικές αλλά και το σύνολο των μέσων που αυτή τη στιγμή έχουμε στη διάθεσή μας.

Ένα πλούσιο διαδραστικό υλικό και διαδραστικούς πίνακες, ειδικά προγράμματα ηλεκτρονικών υπολογιστών για επανάληψη και εμπέδωση της ύλης, tablets, εκτός ,αλλά και κατά, τη διάρκεια του μαθήματος ,όλα με αυθεντικούς ήχους φυσικών ομιλητών.

Ενώ ,ταυτόχρονα ,διοργανώνονται αυτοσχέδια σκετς και διάλογοι, ομαδικά παιχνίδια και συνδιάζεται τη χαρά με την επανάληψη.

Από την άλλη πλευρά υπάρχουν πάντα οι ιδιαίτεροι παράγοντες.

Εάν έχουμε ένα μαθητή που για λόγους π.χ. ηλικίας θα ήθελε να προχωρήσει με ταχύτερο ρυθμό ή κάποιο μαθητή που έχει επιβαρυμένο πρόγραμμα λόγω υποχρεώσεων και επομένως κάνει απουσίες από το τακτικό εβδομαδιαίο πρόγραμμα ή ακομα κάποιον που έχει κάποιο στόχο που πρέπει να καλύψει, πιεστικό χρονικά, τότε δεν έχουμε παρά να τον εντάξουμε σε ένα πρόγραμμα ιδιαιτέρων μαθημάτων δίνοντας του την ευελιξία που χρειάζεται.

Το σημαντικό ,όμως, πάντα θα είναι ότι μέσα στο πλαίσιο του οργανωμένου σχολείου μας ,θα χρησιμοποιεί όλα τα εποπτικά μέσα που θα είχε και στο ομαδικό μάθημα , θα συμμετέχει προγραμματισμένα σε δραστηριότητες του τμηματος του επιπέδου του και θα έχει τη σιγουριά ότι και πάλι το μάθημά του δεν θα είναι μονόπλευρο και απομονωτικό αλλά θα συνδιάζει τις ανάγκες του με τα οφέλη ενός καλά οργανωμένου ,ευχάριστου και δημιουργικού σχολικού περιβάλλοντος.

Για εμάς στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Αδαμαντίνη Μαρίνου-Ζουρμπάνου η γνώση μιας γλώσσας είναι εμπειρία και επικοινωνία !

Ελάτε να τη ζήσουμε !

δεν βρηκατε απαντηση στην ερωτηση σας?

Στείλτε μας ένα μήνυμα!

    Βρείτε μας στα social media

    Μαθήματα E-Learning

    X